MigracionCabecera
Com ajudem:

Migració

“Vull que els meus fills creixin en un lloc on es visqui en pau”

Persona atesa per Càritas Diocesana de Barcelona.

Càritas dóna suport a les persones immigrades que viuen entre nosaltres i els facilita l’acollida a la nostra societat, mitjançant tots els recursos dels quals disposa l’entitat, sense diferenciar per raons d’ètnia, religió, nacionalitat o situació administrativa.

El Programa de Migració disposa de diferents projectes destinats a atendre les persones immigrades en allò que els fa diferents dels autòctons: el fet migratori i la legislació d’estrangeria. Des d’aquest programa, doncs, es porta a terme l’assessorament jurídic d’estrangeria; l’acompanyament al retorn voluntari per aquelles persones que han decidit tornar al seu país d’origen; els projectes de codesenvolupament, que promouen la participació activa de les persones migrants en el desenvolupament de les seves comunitats d’origen, i la denúncia, incidència i sensibilització envers el fet migratori. Des del setembre del 2015, comptem amb el servei d’ajuda al refugiat, que acull i acompanya les persones procedents de països amb algun tipus de conflicte.
Tot plegat sense perdre la dimensió del treball en xarxa, per reconèixer els canvis que s’estan produint en el si de les nostres societats i treballar amb altres per aconseguir que la nostra societat sigui inclusiva i integradora.

imatge de tancament