OtrasFormasCabecera

Altres formes de col·laborar

Càritas se centra en cobrir les necessitats bàsiques de les persones per mitjà del programa d’ajuda a les necessitats bàsiques. Però tu també pots ajudar-nos a ajudar i millorar les condicions de vida de les persones ateses. Si vols aportar el teu gra de sorra, pots col·laborar oferint roba, aliments i articles de segona mà als centres distribuïdors.

Aliments

Si vols donar aliments, cerca en el mapa següent els punts de distribució més propers. Allà pots portar productes imperibles i d’higiene personal, però és necessari trucar prèviament perquè t’indiquin l’horari de recollida d’aliments.

Altres formes de col·laborar

Tanmateix, des de Càritas ens hem proposat dignificar el dret a l’alimentació de manera que no es desaprenguin els hàbits de compra i es garanteixi una alimentació equilibrada i adaptada a les necessitats de les diferents edats, creences o dietes (al·lèrgies o malalties). Per aconseguir-ho, no és suficient amb comptar amb els centres de distribució d’aliments. És, per aquest motiu, que s’ha posat en marxa la targeta solidària: una targeta de dèbit que permet a les persones comprar amb autonomia als establiments comercials d’alimentació. Et proposem que, per tal d’apoderar les persones ateses, et sumis a la iniciativa de la targeta solidària i facis un donatiu econòmic pel mateix import que el dels aliments que tenies pensat donar.

Roba

Algunes Càritas parroquials i arxiprestals lliuren roba a les persones ateses. Si vols col·laborar i donar roba, busca en el mapa el rober més proper on pots portar-la.

També pots depositar la roba en els contenidors taronges de Roba Amiga. Tota la roba que es recull en aquests contenidors va directe a entitats socials que promouen la inserció laboral com la Fundació Formació i Treball.

Altres articles de segona mà

Si vols donar joguines, llibres, mobles o altres articles de segona mà et recomanem que t’adrecis a la Fundació Formació i Treball, una entitat promoguda per Càritas que afavoreix la inserció laboral de persones amb dificultats. Generalment, no passen a recollir les donacions a domicili per l’elevat cost afegit que això suposa per l’entitat però pots fer-los la consulta contactant directament amb ells al telèfon 93 303 41 00 o enviant un correu electrònic a fit@formacioitreball.org.

imatge de tancament

Coneix-nos a les xarxes socials