PersonasMayoresCabecera
Com ajudem:

Gent gran

“A Càritas els vaig explicar la meva situació i em van escoltar”

Persona atesa per Càritas Diocesana de Barcelona.

Càritas té cura de les persones grans més vulnerables que disposen de mitjans econòmics escassos, que tenen dependència física i/o social i/o que no compten amb una xarxa relacional de suport.

En aquest context, s’intenta que les persones grans romanguin al seu entorn mentre sigui possible. Per això, cada vegada es fan més necessaris serveis de proximitat que van des de l’atenció al domicili fins als pisos compartits, habitatges amb suport i serveis a domicili. Alhora, es promouen projectes de relació grupal o d’acompanyament individual a domicili o en residències amb voluntariat.

Des de l’opció preferencial per les persones més vulnerables es considera fonamental incorporar, com a principi en tot aquest treball en l’àmbit de la vellesa, la tendència cap a un model que fomenti la participació, la convivència, la independència, l’autorealització, l’autonomia i potenciï les capacitats, amb l’objectiu que les persones ateses tinguin una vellesa digna.