UniversidadesCabecera
Entitats amb Cor

Universitats

Què és Universitats amb Cor?

Formar bons professionals va més enllà d’ensenyar-los els coneixements i habilitats específics per desenvolupar una feina. Es tracta també de fer créixer la seva part humana, els valors que després regiran en la seva actuació professional. Només així estarem més a prop de construir una societat cohesionada i compromesa amb la transformació social. És, per aquest motiu, que des de Càritas volem transmetre a tota la comunitat universitària valors com la justícia, la solidaritat, el fet de compartir, l’esperança i la dignitat. Busquem ajudar a la promoció humana i al desenvolupament integral de les persones. I ho fem a partir del grup d’Universitats amb Cor.

Si sou una universitat i us voleu implicar en la transformació social de la diòcesi de Barcelona, no dubteu en col·laborar amb nosaltres.

Com podeu col·laborar?

Accions de sensibilització

Col·laboreu fent difusió de l'acció social de Càritas o explicant les problemàtiques socials de Càritas i de les seves activitats i campanyes a través dels mitjans de l'entitat.

Col·laborar
Impulsar línies de recerca conjuntes

Innoveu portant a terme noves recerques en ciències socials amb el suport i l’experiència de Càritas.

Rebre més informació
Distinció honorífica als millors treballs de temàtica social

Guardoneu aquells estudiants que aposten per una transformació social a través dels seus treballs acadèmics.

Expliqueu-nos-ho
Cessió d'espais

Concediu alguns espais físics de la vostra universitat per a necessitats formatives o actes organitzats per Càritas.

Participar
Donatiu econòmic

Ajudeu-nos a ajudar aquelles persones que més ho necessiten. Amb la vostra aportació econòmica podeu generar grans canvis socials a la diòcesi de Barcelona.

Fer un donatiu
Altres formes de col·laborar

Si teniu alguna idea de col·laboració i ens la voleu proposar, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

Voleu més informació?

• (*) Són camps obligatoris
  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.

Per què ser una Entitat amb Cor?

1. Per formar en valors.

Més enllà de transmetre coneixements, la universitat s’ha d’involucrar en formar bones persones.

2. Per coherència.

Una universitat que fomenta els valors humanístics i cristians pot aplicar-los dins la seva activitat per tal de predicar amb l’exemple.

3. Per justícia.

Les universitats esteu cridades a participar, com un actor important, per a construir una societat més justa i sostenible.

4. Per responsabilitat social.

Ser una universitat socialment responsable aporta un valor afegit en molts sentits: motivació i sentiment de pertinença, millora de la imatge de la vostra universitat, fidelització…

Persones jurídiques

Beneficis fiscals

(Deducció en quota íntegra per l'import de la donació econòmica,
en espècie o per prestació de servei. * Límit 10% base liquidable )

Com empresa podràs deduir-te l'impost de Societats el 35% de la aportació que hagis fet a la fundació

En el cas que la teva contribució com empresa hagi estat constant en els tres darrers anys fiscals (amb un import major de 150€), podràs deduir-te de l'impost de Societats el 40% de l'aportació que hagis fet a la fundació.

* Consultar deduccions adicionals en determinades Comunitats Autònomes.
* Deducció adicional del 5% si l'activitat a la qual es dóna està considerada prioritària per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.
* Si es una prestació de Servei, és necessària una prèvia presentació de la factura sense IVA. Si es tracta d'una donació en espècie s'ha de presentar prèviament una factura amb IVA

Ells ja són entitats amb cor

Blanquerna-URL

Aquesta universitat ha acollit la xerrada “Davant la pobresa, l’exclusió i l’atur, quin és el repte?”, i una taula rodona que portava per títol “Per què en diem refugiats si no els donem refugi?”, moderada per Anna Roig, cap de Comunicació i Relacions Institucionals de Càritas Diocesana de Barcelona.

Universitat Internacional de Catalunya

Ha col·laborat amb Càritas en el lliurament de les distincions honorífiques als treballs de final de grau i màster amb millor contingut social. En aquesta universitat també s’ha impartit una xerrada sobre “Els valors del voluntari”.

La Salle – URL

Ha col·laborat conjuntament amb Càritas presentant el projecte “Feina amb Cor”. A més, en aquesta universitat, Càritas ha portat a terme la xerrada “Vivim o passem per la vida?”, hem parlat sobre “Qui és i què fa Càritas?” i hem impartit l’assignatura “Pensament i Creativitat”, transversal a tots els graus de La Salle.

Universitat Abat Oliva – CEU

Aquesta universitat ha acollit una taula rodona de bones pràctiques en responsabilitat social corporativa que portava per títol “La Pobresa. Qui és i què fa Càritas”. També s’han fet xerrades interactives sota els títols “La vida per la que voldríem ser recordats” i “Vivim o passem per la vida?”. Alhora, la UAO va reconèixer els voluntaris d’Universitats amb Cor amb el premi Jaume Brufau Prats.

EADA

A l’EADA Annual Meeting 2016, Càritas ha realitzat el lliurament de la distinció honorífica als membres de l’equip guanyador del treball final de màster anomenat Bushido, una empresa social destinada a la inclusió laboral de persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA).

Universitat de Barcelona

S’han fet conferències i simposis sobre “Migració i refugiats”, taules rodones de bones pràctiques en Responsabilitat Social Corporativa (RSC), reptes solidaris destinats a cobrir algunes de les necessitats bàsiques definides per Càritas i l’entrega de diplomes de distincions honorífiques al millor treball final de Grau amb contingut social.

Universitat Pompeu Fabra

Ha col·laborat amb Càritas en el lliurament de Distincions Honorífiques i d’altres guardons a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i s’ha fet una conferència interactiva per oferir a la Facultat de Comunicació la possibilitat d’implementar la Distinció Honorífica de Càritas en els TFG de Grau i Master.

Toulousse Business School

S’ha celebrat l’acte de lliurament de la Distinció Honorífica de Càritas als Treballs de Fi de Bachelor i de Fi de Màster amb millor contingut social. En aquesta universitat també s’ha realitzat una taules rodones de bones pràctiques en Responsabilitat Social Corporativa (RSC) amb una assistència de 70 estudiants.

Universitat Ramón Llull

A l’Institut Químic de Sarrià, la Universitat Ramón Llull ha celebrat una Jornada sobre “Desigualtat, Pobresa i Atur: Un país a dues velocitats” i s’ha parlat a diferents xerrades i taules rodones sobre la desigualtat des de la perspectiva de la Salut Pública de Barcelona, sobre la desigualtat des de la perspectiva de l’educació, i sobre si és posible revertir la desigualtat a Espanya.

Si tens algun dubte contacta amb el servei d'atenció al col·laborador al telèfon

o al correu electrònic

entitatsambcor@caritas.barcelona