Entitas amb cor

Informes

La llar és la clau

la-llar-es-la-clau-portada-informe-caritas-barcelona-2018

L’informe La llar és la clau. Històries d’un dret reconegut però vulnerat recull la problemàtica de l’exclusió residencial que viuen les persones que atenem a Càritas Diocesana de Barcelona. A partir del seu testimoni s’ha construït el relat de l’informe, el qual es complementa amb les dades quantitatives de l’Enquesta sobre Integració i Necessitats Socials 2018 de la Fundació Foessa (Einsfoessa) que, per primera vegada, avança els resultats sobre exclusió residencial a la Diòcesi de Barcelona.

Perquè la llar és més que quatre parets i un sostre: la llar ens dóna seguretat, ens permet construir la nostra identitat i ens permet arrelar-nos a la nostra societat. La llar és la clau per viure una vida digna i és clau donar-hi resposta des de l’acció coordinada de totes les administracions públiques, les entitats i la ciutadania. És necessari recordar que l’habitatge és un dret humà, a partir del qual es pot accedir a altres drets (com el de l’educació, la sanitat,…). A partir de les constatacions que es porten a terme a l’informe es proposen mesures per recuperar la funció social de l’habitatge.

Descarrega la versió PDF de l'informe

Omple el següent formulari i rebràs per correu electrònic la versió completa d'aquest informe.

• (*) Són camps obligatoris
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.