dones-sense-llar-ub-caritas-barcelona

Presentació de l’informe ‘Dones sense llar a la ciutat de Barcelona’

Emmarcat en la jornada ‘El sensellarisme en femení a Barcelona’, un grup d’investigadors de la UB presentaran -a la residència Betània de les Filles de la Caritat- un informe relacionat amb com afecten les situacions d’exclusió residencial a les dones

Les dades dels estudis nacionals i internacionals del sensellarisme ens indiquen que dins la categoria sense sostre ens trobem davant d’una problemàtica majoritàriament masculina. Les experiències de les dones a la intempèrie (tot i ser menors en comparació als homòlegs masculins) suposen un major risc per la seva situació i trajectòria. Les dones es troben més representades en altres formes d’exclusió residencial que romanen ocultes com les situacions de sense llar i habitatge precari.

No obstant això, disposem d’una producció limitada de recerques que incorporin la perspectiva de gènere en els estudis del sensellarisme.

Un grup d’investigadors de la Universitat de Barcelona vinculats als Grups de Recerca i Innovació en Treball Social (GRITS) i el Grup d’Investigació social aplicada (GRISA) amb la participació de sis entitats de la Xarxa d’atenció a persones sense llar de Barcelona han elaborat l’informe Dones sense llar a la ciutat de Barcelona que es presentarà a la jornada El sensellarisme en femení a Barcelona.

L’esdeveniment tindrà lloc a la Sala d’actes de la Residència Betània de les Filles de la Caritat (Av. de Vallvidrera, 34. Barcelona).

Aquest serà el programa de l’acte:

• 9.00h    Acreditacions.
  • 9.30h    Benvinguda a càrrec de Violeta Quiroga, membre del Grup d’Investigació i Innovació en Treball Social (GRITS) de la Universitat de Barcelona i Clara Naya, representant el grup d’entitats que han donat suport a l’elaboració de l’informe.
  • 9.40h     Ponència sobre sensellarisme en clau de gènere a càrrec de Cristina Sànchez-Miret, sociòloga, professora a la Universitat de Girona.
  • 10.15h   Presentació de l’informe “Dones sense llar a la ciutat de Barcelona”, a càrrec de l’equip de recerca.
  • 11.10h   Pausa cafè.
  • 11.40h   Taula rodona experiencial amb algunes de les dones participants en l’informe. Modera: Laia Altarriba, periodista.
  • 12.40h   Ponència sobre sensellarisme a càrrec de Pedro Cabrera, sociòleg, professor a la Universidad Pontificia de Comillas.
  • 13.35h   Presentació de propostes, a càrrec de Carolina Pallàs, representant el grup d’entitats que han donat suport a l’elaboració de l’informe.
  • 13.50h   Cloenda

PLACES ESGOTADES!

Entrada Gratuïta

20 nov. 2019