Orientacions estratègiques | Caritas Barcelona

Orientacions estratègiques

Càritas Diocesana de Barcelona treballa en quatre orientacions estratègiques: l’Acció social transformadora i sostenible, la Comunitat i participació, el Voluntariat i donants i la Cohesió amb entitats germanes.

El treball en xarxa, la participació, la innovació i l’ecologia són eixos transversals que volem que impregnin totes les nostres accions i objectius, desenvolupats dins de les quatre orientacions estratègiques.

Acció social transformadora i sostenible

Fomentar accions socials transformadores i sostenibles, que integrin l’acompanyament social, l’anàlisi de la realitat, la sensibilització, la comunicació i la incidència política, amb el focus posat en els àmbits de més exclusió social, i que incorporin la mirada internacional sempre des de la dignitat i els drets humans.

Acció social transformadora i sostenible

Comunitat i Participació

Afavorir el compromís de la comunitat cristiana com a element nuclear, integrador i vertebrador de l’acció social i caritativa al territori. Promoure la participació en tots els àmbits de la nostra organització.

Comunitat i Participació

Voluntariat i donants

Promoure un canvi cultural en la cura i l’acompanyament a les persones voluntàries i donants des d’una perspectiva integradora que les situï com a subjectes actius i agents de canvi social.

Voluntariat i donants

Cohesió amb entitats germanes

Promoure els vincles i les aliances amb entitats germanes per, junts, tenir més impacte, ser més sostenibles i esdevenir una millor organització al servei de les persones.

Cohesió amb entitats germanes