UniversidadesCabecera

Jornada URL – Càritas: Desigualtat i fractura social

Una de les conseqüències de la crisi econòmica ha estat l’agreujament de les diferències i el distanciament entre diverses esferes socials.

Per superar les seves conseqüències són benvingudes iniciatives de persones compromeses amb els valors i el benefici col·lectiu i també un treball conjunt entre institucions, associacions i entitats amb l’objectiu d’assolir una millor cohesió social. Ens cal aprofitar el potencial innat i responsabilitat que tenen les persones, inspirant, educant i compartint, per crear un món millor, més sostenible i més humà.

El procés de digitalització de la societat, a través d’un bon ús de les noves tecnologies, ens proporciona una nova oportunitat per replantejar les activitats econòmiques i socials de forma inclusiva i també una forma singular de generar i compartir el coneixement. La digitalització incidirà transformant el món laboral i farà emergir una nova economia encarrilada a assolir el bé comú.

La jornada, que tindrà lloc l’1 d’abril a les 9.30 a La Salle-URL, pretén analitzar alguns factors de canvi claus per a la millora social, abordant propostes capaces d’atenuar algunes de les desigualtats existents. En un primer debat parlarem del replantejament del model de ciutat, del paper determinant de l’educació i del paper que té la dona com a motor de l’equilibri social.

En un segon debat, abordarem l’impacte positiu de l’emprenedoria social, les noves filosofies o pensaments empresarials que viren cap a un capitalisme conscient, així com, els reptes de futur a tenir en compte en àmbits d’interès inclusius com són la innovació social, la inclusió social, la comunicació, el desenvolupament de projectes i el paper rellevant de la cooperació internacional, les ONG i el treball voluntari.

Aquest és el programa de la jornada:

jornada url-programa-càritas

Per assistir a l’acte, és necessari inscriure’s aquí.

Entrada Gratuïta

01 abr. 2019

01 April, 2019 - 09:30 / 14:00 Entrada Gratuïta

Altres esdeveniments...
Ara mateix no hi ha més esdeveniments futurs. Consulta la pàgina d'agenda per veure'n l'històric.
Apunta't al nostre butlletí electrònic

Observatori de la Realitat Social

Coneix-lo