Memòria Càritas 2020

“Aquest és el moment per somiar en gran, per repensar les nostres prioritats –allò que valorem, allò que volem, allò que busquem– i per comprometre’ns en les coses petites i actuar d’acord amb allò que hem somiat. (...) Atrevim-nos a somiar”
(Papa Francesc)

En paraules del papa Francesc, aquesta crisi sanitària, econòmica, social i ecològica ens ha fet qüestionar les nostres prioritats i estils de vida. Ens ha posat a prova. Ens ha situat davant la necessitat d’escollir i davant la necessitat de canviar:

Volem una economia basada en l’individualisme i la competència o una economia que escolta, cuida, suma i canvia?

Volem una societat que divideix les persones entre ciutadans de primera, amb tots els drets garantits, i ciutadans de segona, sense accés a drets bàsics, o una societat integradora on tothom hi pugui participar i desenvolupar-se?

Volem una societat que continuï menyspreant les cures de les persones o una societat que reconegui que tots som fràgils i ens cuidem els uns als altres?

Memòria Càritas 2020

Volem construir una normalitat nova, més justa i fraterna: construïda des d’un "nosaltres” en defensa de la dignitat humana, per un treball decent, treballant pel dret a l’habitatge, apostant per l’acció comunitària i el suport a la salut mental, on la infància i la família estiguin al centre de les polítiques socials i les persones puguin gaudir d’un envelliment digne.

Aquestes són les nostres propostes, consulta-les aquí:

PDF Propostes polítiques

Per això:

#siguemMéspoble

Càritas Barcelona - Memoria 2020

Canvia el teu estil de vida

Canvia la teva mirada

Comparteix el teu temps

No passis de llarg

Comparteix aquest contingut!

Comparteix aquesta informació a través de les teves xarxes socials, així ens ajudaràs a difondre la tasca de Càritas.

Ser més poble

Les dades d’aquesta memòria 2020 i el context actual que vivim ens ha situat en un lloc comú: el lloc de la fragilitat, la petitesa, la impotència i la necessitat. Desitgem que retorni la normalitat, però a Càritas no volem tornar a allò d’abans, sinó que volem construir una normalitat nova, més justa i fraterna. Ens cal sentir-nos d’un mateix poble, cultivar la proximitat i la disponibilitat. Ser veïns i veïnes, compartir el nostre temps. Canviar la nostra mirada i canviar el nostre model, apostant per una economia al servei de les persones.

I tu... quina societat vols construir?

Fes un donatiu